جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ حجت الاسلام محمودی گفت: بیداری مردم و به اوج رسیدن انقلاب، از ثمرات قیام ۱۷ شهریور بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به گلایه‌مندی برخی شهروندان کنگانی از عدم آنتن دهی و پارازیت در شبکه‌های داخلی، اظهار داشت: مسئولین مربوطه این مشکل را که شهروندان در برخی محله‌ها مدت زمان زیادی است با آن مواجه‌اند، برطرف کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون چندین بار این مسئله از تریبون نماز جمعه اعلام شده است، عنوان کرد: مردم نگران هستند، عدم حل مشکل موجب روی آوردن برخی خانواده‌ها به ماهواره شود.

امام جمعه کنگان، به مسئله کاهش سهمیه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور اشاره کرد و گفت: مسئولان امر بجای افزایش ظرفیت و توسعه رشته‌ها و پذیرش بیشتر، اقدام به کاهش سهمیه پذیرش دانشجو نموده‌اند که این مسئله قابل قبول نیست.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به سالروز هجرت پیامبر مکرم اسلام از مکه به مدینه، ابراز کرد: هجرت نبی مکرم اسلام از مکه به مدینه از مهمترین حوادث تاریخ و مبداء تاریخ مسلمانان است.

وی در همین ارتباط به هجرت امام رئوف حضرت رضا(ع) نیز اشاره کرد و یادآور شد: یکی از حکمت‌های هجرت خورشید هشتم، گسترش تشیع و اشاعه معارف امام شناسی بود و اگر امروز در سراسر ایران اسلامی امامزادگان به تعبیر رهبر معظم انقلاب، قطب فرهنگی و پایگاه عشق ورزیدن به اهل‌بیت(ع) است، از آثار هجرت امام رضا(ع) است.

امام جمعه کنگان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۷ شهریور و تاکید بر بزرگداشت این مناسبت‌ها، خاطرنشان کرد: بیداری مردم و به اوج رسیدن انقلاب، از ثمرات قیام ۱۷ شهریور بود.

حجت الاسلام محمودی، با نکوداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله طالقانی و بیان خدمات و تلاش‌های وی در حوزه دین و فرهنگی، ابراز کرد: به تعبیر امام امت او برای اسلام به منزله ابوذر زمان بود و زبان گویای او چون شمشیر مالک اشتر برنده و کوبنده بود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب صفا و صداقت از ویژگی‌های آن عالم عامل و امام جمعه انقلابی بود.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت دومین شهید محراب آیت الله مدنی و بیان جایگاه و ارزش و تاثیرگذاری آن مجاهد شهید، خاطرنشان کرد: از افتخارات شهرستان کنگان میزبانی از شهید آیت الله مدنی است و با آمدن آن شهید والامقام روحیه جهادی و انقلابی در مردم منطقه اوج گرفت.

خطیب جمعه کنگان، با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج)، گفت: ربیع هم ماه میلاد نبی خاتم و امام جعفر صادق(ع) و آغاز امامت رسمی امیرالمومنین(ع) بعد از رحلت نبی مکرم است، (گرچه امام علی(ع) در غدیر توسط پیامبر و از جانب خدا معرفی شد) و هم آغاز تاجگذاری و امامت حضرت امام زمان(عج) است که باید جشن‌ها باشکوه برگزار شود، اما هر نوع شادی باید در چارچوب دین باشد.

حجت الاسلام محمودی، با اشاره به سیاسی کاری آژانس بین المللی هسته‌ای و تکرار بیراهه‌های قبلی، ابراز کرد: به فضل الهی در ایران اسلامی دولت و ملت یکصدا با تبعیت از گفتمان مقام معظم رهبری در برابر هرگونه فشار و زور ایستادگی خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha